Zimowa dieta – sposób na zdrowie

0
46

O tym, jak trudno w zimowym okresie utrzymać szczupłą sylwetkę, miało się okazję przekonać wielu z nas, odkrywając na wiosnę dodatkowe fałdki tłuszczu tu i ówdzie. To niemiłe odkrycie, nawet pomimo usilnych prób i wytężonych ćwiczeń, może być trudne do przezwyciężenia. Dlatego o sylwetkę warto dbać przez cały rok, a wtedy, nawet po długiej i ciężkiej zimie, zaskoczymy wszystkich na wiosnę nienagannym wyglądem.

Od czego zacząć w zimie dbanie o szczupłą sylwetkę? Przede wszystkim, jeśli jesteśmy przyzwyczajeni do uprawiania sportu (bieganie, jazda na rowerze), nie warto zarzucać swoich przyzwyczajeń wraz z nastaniem pierwszych chłodów. Przy odpowiednim podejściu i przygotowaniu, uprawianie sportu, i to bez szkody dla organizmu, możliwe jest również zimą.

Kolejna, nie mniej istotna kwestia, to odpowiednia dieta. O ile latem spożywamy większą ilość warzyw i owoców, o tyle zimą przestawiamy się bardziej na tłuste potrawy. Są dwa główne powody takiego stanu rzeczy. Po pierwsze mniejsza dostępność do świeżych warzyw i owoców. Po drugie zwiększone zapotrzebowanie na energię, które odczytujemy zwykle jako sygnał do jedzenia więcej i tłuściej. Tymczasem utrzymanie zdrowej diety również zimą, ogranicza w znacznym stopniu przyrastanie tkanki tłuszczowej.

Regularne posiłki

Spożywanie posiłków o stałych porach to zasada, którą warto stosować zarówno zimą, jak i latem. Należy pamiętać jednak o tym, że pominięcie jednego z posiłków szczególnie dotkliwie będziemy odczuwać właśnie w zimie. Wtedy zapotrzebowanie na kalorie może być podwyższone.

Zimą nasze ciało, zmuszone do utrzymania stałej temperatury organizmu, może odczuwać większe braki energii. Jej intensywne zużycie częściej niż latem wywołuje u nas uczucie głodu. To właśnie wtedy pojawia się największa pokusa na podjadanie między posiłkami i spożywanie tłustych pokarmów.

Jeśli jednak zadbamy o to, by posiłki zawierały odpowiednią ilość kalorii, a przy tym nie były zbyt tłuste, będziemy mogli liczyć na przywitanie wiosny bez dodatkowych centymetrów w talii. Wystarczająco syte i kaloryczne posiłki uchronią nas przed podjadaniem między posiłkami oraz sięganiem po tłuste i słodkie przekąski. Koniecznie zadbajmy też o regularność posiłków i nie dopuszczajmy do pomijania żadnego z nich. Dzięki temu unikniemy dokuczliwych napadów głodu, które wystawiają naszą silną wolę na ciężką próbę.

Witaminy i mikroelementy

Pamiętajmy o odpowiednio zbilansowanej diecie. Okres jesienno-zimowy nie zwalnia nas z diety bogatej w witaminy i mikroelementy. Niedobory sezonowych produktów warto uzupełniać mrożonkami oraz przetworami. Pamiętajmy też o przyjmowaniu dużych dawek witaminy C, która uchroni organizm przed infekcjami, przeziębieniem i grypą. Najlepiej wybierać witaminę w postaci naturalnej, czyli zawartą w owocach. Dostarczając organizmowi owoce cytrusowe, stymulujemy układ immunologiczny do działania.

Dbajmy o wartościową i zbilansowaną dietę, dostarczając organizmowi wszystkich niezbędnych witamin i minerałów. Warto robić to niezależnie od pory roku. A jeśli brakuje nam pomysłów zdrowe i smaczne posiłki, zawsze możemy skorzystać z diety pudełkowej. Catering dietetyczny zakłada przygotowywanie posiłków zdrowych, zróżnicowanych, odpowiednio zbilansowanych, a w niektórych przypadkach nawet dostosowanych do indywidualnych wymagań żywieniowych konsumentów. Co istotne, menu układane jest z pomocą dietetyka, dlatego nie ma mowy o nieodpowiednio skomponowanych potrawach. Posiłki są smaczne, zdrowe i zawierają odpowiednią ilość kalorii.

Antybiotyki z natury

Dla wielu osób zimowa pora wiąże się z niekończącymi się infekcjami i nawrotami choroby. Odporność organizmu można wzmocnić za pomocą naturalnych antybiotyków. Do ich spożywania niepotrzebna jest recepta ani wizyta u lekarza. Natura sama podsuwa nam gotowe rozwiązania, dlatego czerpmy z niej to, co najlepsze.

Odporność organizmu można wzmacniać, włączając do diety cebulę, czosnek, chrzan oraz imbir. Najlepsze efekty dadzą spożywane na surowo. Można też stosować je jako dodatek do różnych potraw.

Przed przeziębieniem dobrze ochroni nas miód, a żurawina ustrzeże przed infekcjami dróg moczowych. Te składniki można stosować jako dodatek do ciepłej herbaty, spożywać razem z chlebem w formie kanapek albo samodzielnie.

Naturalne antybiotyki znakomicie chronią przed zachorowaniami w okresie jesienno-zimowym i wzmacniają odporność organizmu.

Ruszaj się

Nie zapomnij też o aktywności fizycznej. Zdrowa dieta powinna iść w parze z ruchem, najlepiej na świeżym powietrzu. Zimno to słaba wymówka. Wystarczy przecież ciepła, oddychająca odzież, aby zacząć uprawiać sport. Bieganie, jazda na łyżwach albo nartach to tylko kilka z możliwości. Możesz też postawić na nordic walking albo po prostu długie spacery.

Jeżeli jednak aura nie zachęca Cię do przebywania na świeżym powietrzu, postaw na rowerek treningowy albo zajęcia fitness. Doskonałą alternatywą jest też pływanie. Zajęcia na basenie korzystnie wpływają zarówno na kondycję, jak i odporność organizmu.

Dlatego warto ruszyć się z fotela i sprawdzić, jaką frajdę może dawać uprawianie sportu w zimie. Korzyści są nie do przecenienia. Oprócz świetnego samopoczucia oraz dobrej kondycji możemy zagwarantować sobie smukłą sylwetkę, którą pochwalimy się wraz z nastaniem pierwszych, ciepłych dni. Jeśli do tego dołączymy odpowiednią dietę, to sukces jest murowany!

 
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge