Na spacerze odchudzam się i wzmacniam!

0
119

Na spacerze dzieją się rzeczy wręcz niesamowite! Nasze ciało zaczyna lepiej pracować. Poprawia się dobra kondycja, nie wspominając o samopoczuciu. Za sobą zostawiamy najtrudniejsze problemy, które nagle okazują się być tymi małej wagi. Na spacerze poznajemy sami siebie, bo z innej perspektywy zaczynamy patrzeć na codzienność i swoje życie. To forma aktywności, z której może skorzystać każdy bez wyjątku. Niezależnie od ewentualnych problemów chorobowych, masy ciała, płci czy wieku. Co daje nam spacer?

Na spacerze cichną burze

Na co dzień zmagamy się z nawałem obowiązków, zawodowych, ale i domowych. Pojawia się stres, napięcie, problemy. Ciężko czasami poradzić sobie z nadmiarem zadań do wykonania, a do tego przeszkodami rzucanymi pod nogi. W dzisiejszym świecie, który bardzo szybko idzie do przodu i wymusza na nas nierzadko włożenie horrendalnego wysiłku w codzienność, wiele osób popada w zaburzenia psychiczne. Pomocą może się okazać właśnie spacer. Umiarkowana aktywność fizyczna, podczas której wyzwalają się endorfiny, a napięcie znika. Poprawia się samopoczucie. To elementy, które są tak niezwykle ważne w leczeniu stanów depresyjnych czy zaburzeń nerwicowych.

Na spacerze leczy się nasz umysł i często pokaleczona dusza. Wewnętrzne burze zaczynają cichnąć, a gdy mamy lepszy nastrój, to i w codziennym życiu zaczyna się układać.

Walka ze schorzeniami i nadwagą

Nadwaga to problem coraz większej części społeczeństwa, a przecież wystarczy zmienić swój sposób żywienia i włączyć aktywność fizyczną. Nie musi to być od razu ekstremalny wysiłek. Spacer polecany jest każdemu kto chce zadbać o swoją sylwetkę. Wystarczy codziennie wyjść z domu na minimum pół godziny, przejść spokojnie kilka kilometrów, by ciało zaczęło pracować i w niedługim czasie zaoferowało nam tę wymarzoną sylwetkę.

Podczas spacerów poprawia się wydolność krążeniowa i oddechowa. Na taką formę aktywności fizycznej mogą sobie pozwolić cukrzycy oraz osoby będące po urazach, mające problemy z kręgosłupem czy stawami. Gdy pracuje układ ruchu, rozwijają się mięśnie, a stawy dłużej zachowują swoją prawidłową strukturę. Możemy liczyć na lepszy sen, dotlenienie organizmu i wyregulowanie ciśnienia krwi.

Bezpiecznie, ale efektywnie

Spacer to najbezpieczniejsza forma ruchu. Każdy może z niej skorzystać, nie martwiąc się o kontuzje, urazy różnego rodzaju czy szkody dla swojego ciała. Wręcz przeciwnie! Mamy do czynienia z aktywnością fizyczną będącą bezpieczną. A im częściej spacerujemy, tym lepiej dla nas. To właściwie jedyny rodzaj ruchu, którego nie jesteśmy w stanie „przedawkować”. Codzienne spacer nie grożą nam, w przeciwieństwie chociażby do wyczerpujących ćwiczeń fizycznych, z którymi łatwo przesadzić.

Na spacerze nasza aktywność fizyczna nie musi się kończyć, ale niech właśnie od niego się zacznie!

 
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge