Płatki na śniadanie – które warto wybrać?

0
2

Śniadanie powinno stanowić najważniejszy posiłek w ciągu dnia – dający nam energię i siłę na cały dzień, pobudzający metabolizm, poprawiający koncentrację oraz kreatywność. Aby śniadanie było w pełni wartościowe, na naszym talerzu muszą się znaleźć rozmaite produkty, w tym warzywa, owoce, produkty zbożowe, cukry złożone i tłuszcze. Wiele osób zachęca do jedzenia rozmaitych płatków. Czy rzeczywiście są to zdrowe i wartościowe produkty?W dzisiejszym artykule przyjrzymy się najpopularniejszym płatkom śniadaniowym, żeby sprawdzić, czy naprawdę warto po nie sięgać, jeśli chcemy zachować zdrowie oraz smukłą sylwetkę.

Płatki na śniadanie – które są najzdrowsze?

Na sklepowych półkach można znaleźć wiele różnych rodzajów płatków śniadaniowych. W części przypadków producenci kuszą nas informacjami, że ich artykuły są prawdziwie „fit” lub „light”. Czy to prawda? W większości przypadków jest to przede wszystkim chwyt marketingowy.

Dlatego zanim podejmiemy decyzję zakupową, trzeba dokładnie sprawdzić skład produktu. Jeśli znajdziemy płatki na śniadanie, a w nich duże ilości cukrów prostych lub nawet syrop glukozowo-fruktozowy, a także szereg wysoko przetworzonych składników, wówczas możemy być pewni, że raczej nie posłużą naszemu zdrowiu, a wręcz mogą się przyczynić do zwiększenia masy ciała.

Owsianka – najzdrowsza ze zdrowych płatków

Zdecydowanie najzdrowszym wariantem są owsiane płatki na śniadanie. Zawierają duże ilości błonnika, wspierającego przemianę materii oraz usprawniającego proces trawienny. Płatki mają niewiele kalorii, dzięki czemu są polecane dla osób na diecie odchudzającej. Warunkiem jest przygotowanie ich bez tuczących dodatków (np. kandyzowanych owoców).

Zawarte w owsiance składniki pomagają obniżyć poziom cholesterolu i ciśnienie krwi, stabilizują poziom cukru we krwi oraz wspierają trawienie. Są także bogatym źródłem witamin (E oraz B1 i B5), a także minerałów, w szczególności magnezu.

Owsiankę można przyrządzić na tysiące różnych sposobów – z owocami, sokiem, nasionami i orzechami. Można dodać do niej miodu lub nieco mięty. Przepisów jest tyle, ile kucharzy – każdy jest w stanie znaleźć swoją niepowtarzalną wersję owsianki w pełni dostosowaną do swoich potrzeb i wymagań smakowych.

Czego unikać w płatkach śniadaniowych?

Jak już wspomnieliśmy w wielu przypadkach płatki na śniadanie, choć teoretycznie zdrowe, tak naprawdę są pełne składników niezbyt korzystnych dla naszego zdrowia.

Przede wszystkim warto unikać produktów wysoko przetworzonych, jak na przykład płatki kukurydziane lub wszelkie ich odmiany. Zwracajmy też baczną uwagę na skład oraz wszelkie dodatki. Często bowiem to w nich tkwi główne źródło cukrów prostych, które sprawiają, że niepozorne płatki mogą być równie kaloryczne, jak fast foody. Takich produktów muszą unikać osoby na diecie odchudzającej oraz chorzy na cukrzycę.

Najzdrowszym dodatkiem do płatków śniadaniowych są suszone owoce (śliwki lub rodzynki) oraz orzechy. Warto jednak dodawać je samodzielnie, zamiast wybierać gotowe mieszanki. W przypadku owoców często bowiem producenci wrzucają owoce, które konserwuje się dwutlenkiem siarki lub syropem glukozowo-fruktozowym. Dlatego też lepiej samodzielnie zakupić naturalne i zdrowe owoce, posiekać je i dodać do płatków. Orzechy warto dobrać do indywidualnych preferencji i smaku. Ponadto wskazań zdrowotnych, gdyż każda z odmian ma odmienne właściwości, niezmiernie cenne dla naszego zdrowia.

Płatki na śniadanie – naprawdę warto

Jeśli tylko sięgniemy po zdrowe i naturalne płatki na śniadanie, zwłaszcza po owsiankę, wówczas dostarczamy do organizmu wiele cennych minerałów i witamin, potrzebnych do efektywnego funkcjonowania przez cały dzień. Śniadanie stanowi najważniejszy posiłek, dzięki któremu dobudzamy nasz metabolizm. Warto zatem postawić na produkty wartościowe i naturalne.

Owsianka to fenomenalne i zdrowe rozwiązanie dla wszystkich, którzy cenią sobie pełnowartościowe śniadania. Zawierające szereg cennych składników oraz pozwalające zaspokoić poranny głód. Dzięki temu jesteśmy zawsze pełni energii i nie mamy potrzeby podjadania między posiłkami. W ten sposób szybko i sprawnie gubimy niepotrzebne kilogramy bez nadmiernego wysiłku.

Czy warto zatem sięgać po płatki na śniadanie? Zdecydowanie tak. Róbmy to jednak świadomie i wybierajmy najlepsze rozwiązania dla naszej kondycji, zdrowia i samopoczucia.

 
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge