Lekkie przekąski – zdrowo i szybko

1
395

Codzienny pęd za pracą, nauką i obowiązkami sprawia, że częściej sięgamy po fast food niż zdrowe produkty. Lekkie przekąski są jednak w stanie dać nam o wiele więcej energii. Dostarczyć organizmowi wartościowych składników, w tym witamin czy mikroelementów. Poza tym wbrew pozorom są łatwe do przygotowania, ich sporządzenie nie zajmuje wiele czasu, a smak i pozostałe walory, potrafią zaskoczyć.

Lekkie przekąski do pracy

Czas szykowania się do pracy jest dla wielu najtrudniejszy. To w dużej mierze pośpiech, który nie jest dobrym doradcą, jeśli w grę wchodzą kwestie żywieniowe. Pakujemy zwykle byle co, byle szybko. Innym razem nie zdążymy zabrać ze sobą śniadania czy produktów, które sprawdziłyby się w porze obiadowej, w efekcie końcowym wybierając coś w bufecie czy sklepiku, co nierzadko jest dalekie od zdrowego. Znów działa chęć szybkiego zaspokojenia głodu.

Lekkie przekąski można jednak przygotować dzień wcześniej. Bądź też podczas zakupów wybrać takie produkty, z których szybko i sprawnie skomponujemy posiłek tuż przed wyjściem do pracy lub bezpośrednio w przerwie obiadowej.

Co wybierać?

Zarówno do pracy, jak i w domu, dobrze sprawdzają się suszone owoce. Obecnie można ich dostać całe mnóstwo. Każdy jest w stanie wybrać smak, który będzie mu odpowiadał. Suszone owoce doskonale zastępują pełne cukru i chemii, rozmaite batoniki, cukierki i tym podobne smakołyki. Są o wiele zdrowsze, choć również zawierają w sobie cukry. Te ostatnie w przypadku suszonych owoców są jednak dla naszego organizmu bezpiecznymi i zdrowymi. To nie szereg sztucznych substancji, ale sama natura.

Równie dobrze można postawić na pomidorki koktajlowe i mini mozzarellę. Jako sałatkę, koreczki bądź oddzielnie spożywane. Do tego kilka listków świeżej bazylii, by wydobyć maksymalnie aromaty. Takie produkty pozwalają podjadać, ale w sposób całkowicie zdrowy.

Przyrządzenie sałatki, którą również można zabrać do pracy, to banalnie proste zadanie. Do wyboru mamy gotowe mixy z sałatami różnego rodzaju. Małe opakowania mieszanek ziół czy pestek, które wystarczy wsypać do miski. Do tego wcześniej wspomniane pomidorki koktajlowe bądź odrobina startego sera, również już gotowego do kupienia i w ciągu zaledwie kilku minut sałatka jest gotowa.

O czym warto pamiętać

Na pierwszym miejscu powinien nas interesować skład zawarty na opakowaniu, pośród wybieranych produktów. Batony musli, chrupkie pieczywo czy suszone owoce. Te produkty niestety nie zawsze są w pełni naturalne i zdrowe. Pośród takich przekąsek wciąż znajdziemy sporo chemii, dodatkowych słodzików czy składników, które niekoniecznie są zdrowe dla naszych organizmów, ale producenci je stosując, określają dane produkty, jako „fit”, zdrowe czy też niskokaloryczne.

Czytajmy informacje zawarte na opakowaniach, by przekonać się czy suszone owoce nie zawierają dodatkowo cukru, poza tym naturalnie występującym. Czy w batonach musli i energetycznych, zamiast cukru nie zastosowano słodzików i innych zamienników, które wcale nie są zdrowsze.

Wybierajmy świadomie i rozsądnie. Lekkie przekąski są na wyciągnięcie ręki. Proste do przygotowania. Smaczniejsze i przede wszystkim zdrowsze.

 
PODZIEL SIĘ

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge