Jedzenie czosnku w ciąży – czy to zakazane?

0
116

Jedzenie czosnku jest polecane niemalże przez wszystkich. Czosnek wykazuje właściwości antybakteryjne i przeciwzapalne. Świetnie sprawdza się podczas przeziębienia, stanów zapalnych górnych dróg oddechowych. Wpływa na poprawę funkcjonowania naszego układu odpornościowego. Nie bez powodu w czasach, gdy byliśmy jeszcze dziećmi, próbowano nam go aplikować na kanapce bądź w połączeniu mleka i miodu. Jego właściwości są niepodważalne, ale jak jest z jedzeniem czosnku przez kobiety w stanie błogosławionym?

Jedzenie czosnku w ciąży

Najważniejsza zasada, to zachowanie umiaru. Nawet zdrowe osoby nie powinny przesadzać z czosnkiem. Kobiety będące w ciąży mogą pozwolić sobie na 2-3 ząbki czosnku dziennie. W ostatnich tygodniach przed rozwiązaniem powinny jednak zrezygnować z niego całkowicie. Nadmierne ilości niestety mogą skutkować krwotokiem bądź przedwczesnym porodem. Poza tym czosnek wpływa na zmniejszenie krzepliwości krwi, co z kolei wiąże się z powikłaniami podczas porodu.

Nie tylko przeciwwskazania

Przyjrzyjmy się jednak pozytywnym aspektom, jakie przynosi jedzenie czosnku w ciąży. Przede wszystkim mamy do czynienia z naturalnym antybiotykiem, idealnym nie tylko na czas przeziębienia. To ważne dla kobiet oczekujących na narodziny dziecka, bo niekiedy dopada je infekcja, a zażywanie jakichkolwiek leków nie jest wskazane. Z czosnkiem można również wzmocnić organizm.

Ponadto kobiety ciężarne dzięki czosnkowi poprawią pracę swojego układu pokarmowego, dzięki czemu mniej uciążliwe staną się dla nich ewentualne dolegliwości trawienne.

Korzyści, jakie przynosi jedzenie czosnku, to kolejno obniżenie ciśnienia krwi oraz poziomu cholesterolu. Można liczyć na poprawę krążenia i skuteczniejszą walkę ze stresem, który dla dziecka nie jest korzystny.

Na surowo czy w innej formie

Czosnek w surowej postaci jest stosunkowo ostry, a jego specyficzny aromat nie każdemu z nas odpowiada. Tym bardziej kobietom w ciąży, które ze względu na burzę hormonów stają się wyczulone na rozmaite zapachy. Nawet te, które wcześniej nie były dla nich nieprzyjemne.

Obróbka termiczna niestety sprawia, że czosnek traci na swoich walorach smakowych, a także właściwościach odżywczych. To z tego względu zaleca się jedzenie czosnku na surowo. Poradą dla ciężarnych będzie połączenie go z mlekiem i miodem, a także przyrządzenie syropu z czosnku. Na rynku można także znaleźć sporo preparatów, które w swoim składzie zawierają czosnek. Ich atutem jest eliminacja konieczności samodzielnego przyrządzania rozmaitych specyfików czosnkowych, a ponadto forma, w której zapach czy smak zaczynają być zdecydowanie lepiej tolerowanymi.

Jedzenie czosnku w ciąży? Jak najbardziej! Byleby z umiarem, stosując się do ewentualnych zaleceń lekarskich i pamiętając o przeciwwskazaniach.

 
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge