Jak rozpocząć odchudzanie – kilka kroków do szczupłej sylwetki

0
38

Pierwsza myśl o odchudzaniu jest bardzo zachęcająca. Wyobrażamy sobie idealną sylwetkę, jakiej nigdy nie mieliśmy. Jednak jak rozpocząć odchudzanie, by zbyt szybko nie stracić zapału, a do tego odchudzić się zdrowo i bezpiecznie? Sprawdźmy!

Jak rozpocząć odchudzanie – najważniejsze zasady

Zanim zaczniemy szukać diety dla siebie, wybierzemy się do dietetyka lub wyrzucimy wszystko z lodówki, musimy przyjrzeć się miejscu, w którym się znaleźliśmy. Chodzi o to, by na odchudzanie wybrać dobry czas i porę. Nie musi to być konkretna pora roku, ale pora naszego życia. Stresujące sytuacje, mała ilość snu, to wszystko sprawia, że nie tylko trudno osiągnąć jakiekolwiek efekty, ale i zapał do odchudzania bardzo szybko mija.

Jak rozpocząć odchudzanie? Wyciszmy się, zniwelujmy te napięcia, które możemy i zacznijmy dobrze sypiać. Wyeliminujmy ze swojego życia stresy, z którymi wcale nie musimy się codziennie zmagać. Przecież chodzi o to, by nie tylko wytrwać, ale i utrzymać uzyskane efekty. Bez tego ani rusz!

Potrzebujemy również jasno określonych celów, ale tych realnych. Jeśli założymy, że w ciągu dwóch tygodni mamy zrzucić 10 kilogramów i wypracować „kaloryfer” na brzuchu, nic z tego nie będzie. Prędzej weźmiemy się za jedną z bardzo restrykcyjnych diet, które owszem, przynoszą efekty, ale na chwilę, by tuż po wrócić do dawnych nawyków. Koniec końców waga wzrośnie dwukrotnie, a nie o to nam przecież chodzi. Należy pamiętać o tym, że zdrowe odchudzanie to utrata około 1-2 kg tygodniowo.

Na koniec metoda małych zmian. Nie wszystko naraz, lecz po kolei. Jeśli jednego dnia do późnej nocy spożywaliśmy niezdrowe jedzenie i popijaliśmy słodzonym, gazowanym napojem, a każdego ranka witała nas solidna porcja kawy, organizm nie zareaguje zbyt dobrze, jeśli za kilka godzin spróbujemy pobudzić go do życia mocną yerbą.

Jak rozpocząć odchudzanie – bierzemy się za dietę

Przyszedł czas na wzrok skierowany na wnętrze lodówki, ale i szafek, w których trzymamy artykuły spożywcze. Należy ograniczyć lub całkowicie wyeliminować z czasem, jeśli tylko to możliwe, używki, słone i słodkie przekąski oraz żywność przetworzoną. Pierwszy krok za nami – lodówkowe porządki.

Pojawia się potrzeba zmiany nawyków żywieniowych. To oznacza, że musimy zapanować nad regularnością spożywanych posiłków, które będą miały mniejsze porcje, ale za to częściej spożywane. Głodzenie się to prosty krok do efektu jo-jo, a nie zrzucania zbędnych kilogramów.

Dieta może być po prostu racjonalnym jadłospisem. Jak rozpocząć odchudzanie z zaplanowanym jadłospisem? Pamiętajmy o tym, by korzystać ze zdrowych alternatyw względem przyrządzania posiłków. Pieczenie, duszenie, gotowanie na parze – mnóstwo możliwości, a zdecydowanie więcej wartości i mniej kalorii, niż stawiając na smażenie w głębokim tłuszczu.

Z pomocą może nam również przyjść dietetyk, który ułoży konkretny jadłospis. Innym rozwiązaniem jest zamówienie diety pudełkowej, gdy ze względu na pracę i brak czasu nie możemy pozwolić sobie na samodzielne przyrządzanie zdrowych dań.

Wysiłek fizyczny dla wzmocnienia efektów

Dietę już mamy, ale odpowiedzią na pytanie, jak rozpocząć odchudzanie, tuż obok staje się aktywność fizyczna. To jadłospis w dużej mierze decyduje o naszych wynikach, ale ruszając się, decydując chociażby na regularne spacery, sprzyjamy odchudzaniu. Organizm zaczyna spalać więcej kalorii, przyspiesza metabolizm i efekty są jeszcze lepsze. Jak rozpocząć odchudzanie? Z tymi wskazówkami nie ma już żadnych wątpliwości.

 
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge