Dieta trzydniowa – na czym polega?

0
49

Dieta trzydniowa – rygorystyczna, trwająca zaledwie trzy dni. Czy zatem ma szansę przynieść spadek masy ciała i ubytek niechcianej tkanki tłuszczowej? Co z jej zdrowotnością, bezpieczeństwem stosowania czy wreszcie, kiedy można znów przeprowadzić taką kurację? Poznajmy dietę trzydniową!

Dieta trzydniowa – trzy dni na usuwanie toksyn

Zadaniem diety trzydniowej jest „uszczuplenie” okolic brzucha. Jadłospis lekkostrawny, który dodatkowo dostarcza odpowiednich ilości witamin, minerałów i pozostałych składników odżywczych. Choć dieta wydaje się być stosunkowo rygorystyczną, to jednak z powodzeniem można przetrwać na niej zaledwie trzy dni. Zaledwie, bo poza typowymi głodówkami, to chyba jedyna propozycja diety trwającej tak krótko, a jednak dającej szansę na uporanie się z tkanką tłuszczową, głównie w okolicach brzucha.

Dieta trzydniowa może być powtórzona już po 10 dniach od momentu jej zakończenia. Nie powinno jednak poddawać się jej częściej niż dwa razy w ciągu półrocza. Najlepiej sprawdza się zastosowana na przełomie pór roku. Poza efektem wyszczuplenia, można również liczyć na skuteczne usuwanie toksyn z organizmu.

Jak wygląda dieta trzydniowa

W diecie trzydniowej przede wszystkim swoje miejsce znajdują warzywa oraz pieczywo pełnoziarniste. W porównaniu do typowych głodówek, na takim jadłospisie nie trzeba zmagać się z nadmiernym uczuciem głodu. Poza tym posiłki w formie stałej nie spowalniają metabolizmu, a organizm nie musi zmagać się z negatywnymi skutkami, jak to ma miejsce podczas długiego stosowania głodówek czy diet eliminacyjnych.

Ważnym elementem jest picie niegazowanej wody mineralnej, w ilości 1,5 litra na dzień. Dzięki temu organizm uniknie odwodnienia – stanu groźnego dla zdrowia, a nawet życia ludzkiego. Po zakończeniu takiej diety wraca się do dotychczasowego jadłospisu, włączając pozostałe składniki, jednak utrzymując racjonalny sposób żywienia. Jeśli do tej pory codzienne menu obfitowało w cukier, ciężkostrawne potrawy, nadmiar tłuszczów, a do tego fast foody, z pewnością nie będzie stosownym ponowne ich spożywanie.

W diecie trzydniowej ważne jest także to, że składa się ona z pięciu posiłków dziennie. Zostają zachowane regularne odstępy czasu między posiłkami, a objętość tych ostatnich jest niewielka. Mamy zatem zachowaną podstawową zasadę większości zaleceń dla osób odchudzających się, czyli jedzenie z większą częstotliwością, ale w mniejszych porcjach.

Przykładowy jadłospis

Dieta trzydniowa może rozpocząć się śniadaniem w postaci pieczywa pełnoziarnistego, naturalnego jogurtu z dodatkiem owocu lub samego owocu. Do tego szklanka soku bądź kawa czy herbata, jednak bez dodatkowych substancji słodzących. Drugie śniadanie jest równie lekkostrawne, ale przy tym pożywne. Może to być pieczywo ryżowe czy chrupkie z białym serem lub porcja serka wiejskiego.

Na obiad można zastosować ryż, pieczonego kurczaka lub tuńczyka. Do tego dodatki warzywne, pomijając warzywa wzdymające. Podwieczorek i kolacja to powrót do posiłków o mniejszej kaloryczności – bowiem najbardziej obfity jest obiad, a tuż po nim śniadanie – czyli smoothie, jogurty bądź sałatki, np. owocowe. To smaczny, prosty i szybki w przyrządzeniu jadłospis, który przez te trzy dni może sobie zafundować praktycznie każdy.

Dieta trzydniowa pomaga zniwelować uczucie nadmiernego przepełnienia. Brzuch przestaje ciążyć niczym balon, a i jelita zaczynają sprawniej pracować. Warto rozważyć taką trzydniową propozycję.

 
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge