Dania odchudzające – fakt czy mit?

0
132

Gdyby dania odchudzające faktycznie oferowały tak spektakularne efekty, pewnie zajadalibyśmy się nimi codziennie. A może jednak jest w tym coś prawdy i istnieją takie dania, dzięki którym zbędne kilogramy zaczynają szukać ujścia z naszego ciała? Można rzec trochę metaforycznie, że jest w tym połowa prawdy i połowa kłamstwa. Dania same w sobie nie będą przecież odchudzać, ale potrawy z kolei mogą składać się z produktów spożywczych, które odchudzanie faktycznie wspomagają. Przyjrzyjmy się bliżej temu, co odchudza nasze ciało, a i temu, co uszczupla, ale raczej portfele.

Dania odchudzające – koszty rosną, waga nie maleje

Producenci mamią nas cudownymi reklamami i jeszcze cudowniejszymi produktami, dzięki którym mamy zrzucić zbędne kilogramy. Co więcej, ma się to dziać w stosunkowo krótkim czasie, oczywiście bez wysiłku i wyrzeczeń. Miód, malina! Każdy pragnie takiego rozwiązania. Jesteśmy gotowi wydać krocie na tak promowane dania odchudzające i całą gamę innych specyfików, byleby tylko szybko i bez bólu uporać się z ciężkim problemem. Niestety sylwetka niewiele się zmienia, ale portfel staje się szczuplejszym.

Trudno mówić o czymś takim, jak dania odchudzające. Jest jednak druga strona medalu. Możemy sami w domu przyrządzić potrawy, które faktycznie wspomogą naszą walkę z nadprogramowymi kilogramami. Jeśli postawimy na odpowiednie kompozycje, proporcje i do tego porcje spożywane co 3-4h, bliżej nam będzie do stwierdzenia, że tak przygotowane dania – odchudzają.

Na co warto postawić

Jeśli suplementy diety nie są dla nas, a w coraz to nowsze propozycje odchudzające nie wierzymy, pokuśmy się o wykonanie domowych dań, które z pewnością pomogą przejść trudny proces odchudzania. Regularne posiłki, ale o mniejszych porcjach, to podstawa. Do tego dołóżmy odpowiednio dobrane produkty.

Przede wszystkim w naszych kompozycjach nie może zabraknąć produktów ze wszystkich grup widniejących w piramidzie żywienia. Do tego dokładamy proporcje i nie łączymy na przykład węglowodanów z tłuszczami. Nie możemy bać się przypraw, które są w stanie podkręcić tempo metabolizmu. I nie musi nas ogarniać strach, gdy pracę kończymy późnym wieczorem, a nasz żołądek gra marsza. Liczy się, by ostatni posiłek zjeść na 2-3 h przed snem, uwzględniając, by był niskokaloryczny i lekki.

Zdrowe podejście gwarantuje sukces

Na rynku znajdziemy bogactwo produktów będących w stanie znaleźć swoje miejsce w naszym indywidualnym planie odchudzającym. To przede wszystkim warzywa, owoce, a do tego także makarony, kasze czy ziemniaki, których tak bardzo staramy się unikać. Odchudzanie nie polega jednak na tym, by nie jeść i wyrzucić całkowicie węglowodany, które są nam również potrzebne. To kwestia dobrych wyborów, bo można zaaplikować sobie zdrowe tłuszcze, niezbędną porcję węglowodanów i tak ważne białko, a przy tym tracić na wadze.

Zdecydowana większość naszego sukcesu to modyfikacja codziennego jadłospisu. Jeśli zatem słyszymy propozycję, by wybrać dania odchudzające, przyjrzyjmy się, czym tak naprawdę są, bo mogą wspomóc walkę o szczupłą sylwetkę, ale nie zawsze będą jej sprzyjać.

 
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge